Gezonde chocolade-repen

Written by GeekeBohms

Na drie weken op reis te zijn geweest naar het prachtige Azië is het weer tijd om de draad op te pakken. Tijd om ongezonde ingrediënten te vervangen door gezondere en daar hoort ook bij dat er lekkere, maar zeer zeker gezonde snacks gemaakt moeten worden!

Zoals jullie allemaal namelijk wel weten, ben ik dól op eten en ben ik niet van plan om iets te laten als het eten in de weg staat. Maar als ik daardoor zelf geen maatregelen neem zoals dit, dan loopt het allemaal een beetje de spuigaten uit en dat is nou even niet de bedoeling.

DUS. De eerste échte gezonde (to-go) snack van 2018 is geboren. Vol met haver, vezels, noten en natuurlijk chocolade.

Mix de havermout, noten, kokos, munt, cacao en lijnzaad door elkaar.

Smelt de boter en pindakaas en mix hier de honing doorheen.

Mix de zachte pindakaas door de havermout heen en mix het tot een stevig deeg.

Bekleed een vierkante bakvorm met bakpapier en stort hier het deeg op en druk het goed aan. Zet het voor in ieder geval een uur in de koelkast.

Snijd het in tien mooie stukken en bewaar ze in een luchtdichte bak. Handig om mee te nemen onderweg of als snack op je werk!

 

 

Bereiding
1. Mix de havermout, kokosmeel, cacaopoeder, munt en lijnzaad door elkaar.

2. Smelt de pindakaas en de boter en mix er de honing doorheen.

3. Schenk de vloeibare pindakaas bij de havermout en mix het tot een stevig deeg.

4. Bekleed een vierkante bakvorm met bakpapier en stort hier het deeg in. Druk het met een lepel stevig aan (de lepel af en toe nat maken kan hierbij helpen).

5. Zet de repen in de koelkast voor in ieder geval een uur tot je ze in stukken snijd.

TIP: Vind je calorieën belangrijk? Er zit 225 calorieën in een reep.
TIP: Je kunt deze ook heel makkelijk vegan houden door de boter op plantenbasis te doen en de honing te vervangen door een siroop.

print

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *