Healthy Taco Bowls

Written by GeekeBohms

Taco’s eten en, dan toch je 250 gram groenten binnen krijgen?

Taco’s eten, maar dan liever niet over de 700 calorieën uitkomen?

Taco’s eten, en dan gewoon compleet verzadigd zijn zonder na een uur weer trek te hebben?

Ja, het kan. Met dit heerlijke, simpele en snelle recept! Het kan allemaal nog een stukje sneller, als je dat wenst, maar dan sla je de stap van tortilla schaaltjes maken over en vul je de tortilla’s gewoon zo. Smaakt hetzelfde.

Maar nu zijn die bowls natuurlijk wel extra leuk, want hoe vaak zie je dat nou? Ik werd er in ieder geval heel erg door geïnspireerd en kon ook niet wachten om dit met jullie te delen.

Zijn ze niet super leuk? Geloof mij, na twee van deze schaaltjes zit je bom- en bomvol, terwijl je met de ‘gewone’ taco’s wel door kan blijven eten. En dat je dan ook nog eens al je groentjes binnen hebt voor de hele dag, maakt het alleen maar beter.

Ingrediënten
(4 personen – 30  minuten)

– 400 gram tomatenblokjes
– 140 gram tomatenpuree
– 110 gram cherrytomaatjes
– 250 gram uien
– 100 gram ijsbergsla
– 2 teentjes knoflook
– 250 gram mager rundergehakt
– 8 volkoren tortilla’s 
– 100 gram creme fraîche 
– 1 Avocado
– 1 Jalapeneo peper
– Texmex kruiden

Bereiding
1. Verwarm de oven voor op 200 graden en vet vier redelijk grote (of acht, als je er zoveel hebt) schaaltjes in (bijvoorbeeld een soepkom). Vouw de tortilla’s in de kommen tot de tortilla helemaal tegen de randen aan is gedrukt en druk het nog eens stevig aan.  Bak de bowls 10 minuten bruin en knapperig in de oven en laat goed afkoelen.

2.  Snijd de ui en knoflook fijn en fruit deze in een pan met wat olie. Voeg dan het gehakt toe en breng op smaak met de Texmex kruiden. 

3. Als het gehakt  gaar is, voeg dan de tomatenblokjes en tomatenpuree toe. Snijd de cherry tomaatjes fijn en voeg deze er ook nog aan toe. Laat het geheel pruttelen tot een dikke saus.

4. Snijd de Jalapeneo peper in ringen en prak de avocado met een beetje peper, zout en eventuel wat citroensap tot een puree. 

5. Als alle taco bowls klaar zijn, vul ze dan met een laagje sla, de tomaten-tacomix en top het geheel af met de avocado en creme fraîche. 

TIP: Ook lekker met een beetje kaas!
OVERIG: 1 portie bevat 250 gram groenten, 625 calorieën en 60 gram koolhydraten.
print

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *